Sudah berdaftar sebagai ahli e-MANS?
Posted by maahad_ahmadi on 14.9.09 in

Masjid Lama Kampung Pulau ; PROGRAM I'tikaf Peringkat Negeri Sembilan telah diadakan pada 11 hingga 13 September yang terdiri daripada pelajar-pelajar Sekolah Menengah Agama Kerajaan Negeri Sembilan. Ia membabitkan 8 buah masjid sekitar Negeri Sembilan. Pelajar Maahad Ahmadi beri'tikaf di Masjid Kampung Keru, (Tampin), Masjid Astana Raja (Rembau) dan Masjid Lama Kampung Pulau (Labu).

Program yang diadakan di Masjid Lama Kampung Pulau telah ditutup dengan rasminya oleh YB Dato Hasim Rusdi, EXCO Kerajaan Negeri Sembilan yang juga ADUN Labu. Dalam ucapannya, beliau menyarankan agar pelajar mengambil kesempatan terhadap program yang diadakan sebagai persediaan bermasyarakat kelak.

Beliau juga menyeru agar pelajar menjadi seorang yang berjaya bukan sahaja di dunia malah di akhirat. Oleh itu, persediaan yang mantap dan benteng yang kukuh dapat menghindarkan pelajar dari terjebak gejala yang tidak sihat lebih-lebih lagi dalam keadaan globalisasi yang tiada sempadan maklumat dan amalan.

Majlis penutup diadakan di akhir hari I'tikaf iaitu pada Ahad jam 12 tengah hari. Turut hadir Puan Zawiyah Ibrahim, penyelia Pelajaran JHEAINS, Haji Abas Sidek, Ketua Kampung Labu Hilir dan Imam Masjid Lama Kampung Pulau, Tuan Ismail Abu Samad. Pelajar yang mengikuti program di Masjid Lama Kampung Pulau seramai 42 orang iaitu yang teramai di sesebuah masjid dan di pantau oleh Ustaz Zulkarnain Itam dan Ustaz Mohammad Hilmy Mahmad.
0 Responses to “Jadi Pelajar Yang Berjaya - Dato Hasim Rusdi”:

Catat Ulasan